Grupna kupovina putem Interneta je pravi svetski fenomen – kupovina u grupi s ciljem postizanja popusta na količinu.
Od 2011 godine u Srbiji je evidentna ekspanzija sajtova za grupnu kupovinu (en. Social Shopping)..
Do današnjih dana pojavilo se bar dvadesetak uspešnih sajtova koji samostalno obezbeđuju nove ponude.
Koncept grupne kupovine vrlo je jednostavan.
To je internet servis koji pruža uslugu grupne kupovine odnosno posrednik između prodavaca (proizvođača, trgovaca ili pružaoca usluga) s jedne strane i kupaca s druge.
Servis u saradnji sa prodavačima dogovara koji će se proizvodi i usluge naći u ponudi, koliki će se popust odobriti na ponudu kao i koliko je minimalno potrebno zainteresovanih kupaca kako bi ponuda postala važeća.
Šta pruža grupna kupovina
Grupna kupovina pruža razne koristi kako za prodavace tako i za kupce.
S obzirom da Internet servisi bivaju plaćeni procentualno od svake uspšne ponude, može se reći da koncept grupne kupovine omogućava win-win-win rezultate.
Korist za kupce je više nego očigledna.
Koristi za Kupce i Prodavce
Za Kupce:
- Veliki Popusti: Kupci mogu dobiti velike popuste na proizvode i usluge koje inače ne bi mogli priuštiti.
- Otkrijte Novi Grad: Imaju priliku da istraže nove restorane i aktivnosti koje možda nisu bile poznate.
- Raznovrsna Ponuda: U ponudi su često masaže, kozmetički tretmani, večere, karte za koncerte, pozorišne predstave i druge usluge.
Za Prodavce:
- Privlačenje Novih Kupaca: Prodavci koriste grupnu kupovinu da privuku kupce koji inače ne bi otkrili njihove ponude.
- Brža Prodaja: Kroz grupne popuste mogu brže prodati proizvode ili usluge i graditi svest o brendu.
- Koristan za Male Biznise: Ovo je posebno korisno za male biznise i startape koji žele da se probiju na tržištu.
Grupna kupovina pruža i finansijsku korist za kupce i priliku prodavcima da prošire svoje poslovanje i steknu lojalne kupce.