e-Commerc – Internet prodavnice

Ako nameravate prodavati proizvode ili nuditi usluge, neophodne su  Vam Internet prodavice odnosno  sitem koji omogucava online naručivanje (shopping cart system) sa integrisanim sistemom za bezbedno procesiranje platnih kartica.
BeoData može kreirati e-commerce sistem prilagođen upravo Vašim potrebama, koji po potrbi moze ukljucivati i sistem za samostalno ažuriranje kataloga proizvoda odnosno kompletnog sadrzaja.

Naši E-commerc sistemi tj Internet prodavnice podrazumevaju:

Shopping cart aplikaciju
Kataloge proizvoda
Online plaćanje kreditnim karticama *
Online fakturisanje i kontrola zaliha
Unos podataka
Online Pretplata sa autorizacijom pristupa
Platni sistem za sajtove koji prodaju samo jedan proizvod

Ako želite više informacija , kontaktirajte nas, a mi ćemo rado odgovoriti na sva Vaša pitanja .

Tipično, kada se koristi sistem za plaćanje kreditnim / debitnim karticama online. najčešće morate koristiti usluge bar jednog provajdera za obradu platnih transakcija – to moze biti Vasa banka, ili treca strana kao sto je PayPal, WorldPay, 2checkout itd. Sistemi za obradu placanja vrse kontrolu unetih podataka, raspoloživih sredstava na karticama i vrse prebacivanje sredstava na Vas racun nakon izvrsene kupovine.

Poslovni model internet prodavnice

poslovni model internet prodavnice podrazumeva on-line proces u kome se kupac i prodavac proizvoda i/ili usluge pronalaze, pregovaraju o poslu, zaključuju posao i izvršavaju proces plaćanja – tj. kompletan poslovni ciklus.

Tipovi  internet prodavnice odnosno  E-commerc-a

Postoji dva osnovna tipa e-commerca:
business-to-consumer (B2C) – gde pojedinačni kupci kupuju proizvode ili usluge od preduzeća, i business-to-business (B2B) – gde preduzeća između sebe kupuju i prodaju proizvode i usluge.
Sem toga postoje i ostali tipovi B2B, C2C, G2C, G2B, G2G

Ključ uspeha eBusiness je postojanje:

  • mreže,
  • servera,
  • aplikacija i
  • podataka

Vlada

(Goverment)

Kompanija

(Business)

Klijent

(Consumer)

Vlada
(Goverment)
G2G

npr. koordinacija

G2B

npr. informisanje

G2C

npr. informisanje

Kompanija
(Business)
B2G

npr. komunikacija vlade sa

posl. partnerima

B2B

npr. elektronsko bankarstvo i

trgovina

B2C

npr. elektronsko bankarstvo i

trgovina

Klijent
(Consumer)
C2G

npr. naplata poreza

C2B

npr. uporenivanje cena

C2C

npr. aukcijska tržišta

B2C

Model elektronskog poslovanja B2C okrenut je krajnjem korisniku – klijentu.
Zadatak B2C je širenje tržišta, kao i zadovoljavanje potreba postojećih klijenata kako u domenu prodaje roba ili usluga, tako i u domenu pružanja informacija, servisa i podrške u korišćenju.
Medijum B2C je primarno Internet.
B2C uglavnom uključuje aktivnosti kao što su traženje informacija o proizvodima i uslugama, naručivanje proizvoda i usluga, plaćanje za proizvode i usluge, kao i obezbeđivanje on-line usluga klijentima.

izrada b2c

B2B

žTipična kompanija zavisi od nekoliko drugih kompanija bilo po pitanju inputa ili output-a u svoj sistem. žB2B e-commerce automatizuje proces kupovine i prodaje proizvoda i/ili usluga između preduzeća. Omogućuje pouzdanije i pravovremene poslovne informacije.

B2B čini informacije o proizvodu globano dostupne i ažurne u realnom vremenu

žZa sve transakcije kupac i prodavac se mogu sresti na elektronskom tržištu i razmeniti informacije. žB2B transakcije  imaju obim od nekoliko triliona dolara dok B2C transakcije obim od nekoliko stotina milijardi dolara.

žB2B ukuljučuje i interakcije unutar diversifikovanih, kompleksnih preduzeća.

žB2B uključuje:

  1. Omogućavanje komunikacija između aplikacija i baza podataka, Transforamciju i rutiranje poruka,
  2. Automatizaciju kompleksnog poslovnog procesa.
  3. Širenje van granica komapanije
  4. Komunikaciju sa više poslovnih partnera.

žB2B integracija  se ne svodi samo na međusobnu razmenu fajlova preko Interneta.

žB2B predstavlja kompletnu integraciju različitih aplikacija i procesa.

Šta je potrebno za Web prodavnicu ?

ŸOtvaranje Internet Merchant Bank Account
(račun koji omogućava transakcije kreditnih kartice preko   Interenta.)

Ÿ2. Web Hosting
(obezbeđivanje WWW prostora preko nekog Internet provajdera)

Ÿ3. Dobijanje Digital Certificate
(dobijanje ključeva za enkripciju…)

Ÿ4. Pronalaženje Provider za Online Transactions
(posrednik između kupca i banke prodavca)

Ÿ5. Izrada Softvera za e-commerce
(izrada infrastrukture korišćenjem izabrane tehnologije…)